Holnap kezdődik az idei Sziget Fesztivál

Rengeteg zenei és kulturális program várja az érdeklődőket Magyarország legjelentősebb fesztiválján.

Hetvenhat hektáron nyolcezer ember szorgoskodott hetek óta azon, hogy felépüljön az idén 25 éves Sziget, ami 26. alkalommal fogadja az immár több mint 100 országból érkező látogatókat. A Sziget legnagyobb építménye a Nagyszínpad, a maga 3000 m2-es területével, 500 m2-es játékterével. A zenei felhozatal legnagyobb neveit – Kendrick Lamar, a Gorillaz, Lana Del Rey, a Mumford and Sons, Dua Lipa, Kygo, Arctic Monkeys, Liam Gallagher vagy Shawn Mendes – felvonultató helyszínen egy 400 m2-es ledfal teszi teljesebbé a képi világot és mintegy 200 db intelligens, nagyteljesítményű ultramodern lámpa biztosítja a tökéletes látványt.

sziget-kep.jpg

A Nagyszínpad programjai (és minden szabadtéri helyszíné) este 11-kor befejeződnek, a buli azonban nem áll meg, ezután csak zajcsillapított sátrakban lesznek programok. Köztük a két legnagyobb az Bacardí Aréna és a MasterCard Színpad by A38. A két nagysátor összesen 25.000 látogatót tud befogadni, az Aréna 11.000 m2, az A38 13.500 m2 területű.

A Sziget építése során felállítottak 27 km kerítést, lefektettek 21.000 m2 méhsejt járólapot és 8.000 m2 alumínium járófelületet a talajterhelés enyhítésére és a sátrakban további 23.000 m2 dobogót fektettek le. A Szigeten van 250 konténer kiszállítottak 40 kamionnyi építési állványt és több mint 1000 kamion hozta a Szigetre csak a technikát.  A fesztiválon lesz 1200 db mobil wc 600 db angol wc és 2 kamionnyi wc papírral készülnek a szervezők valamint több mint 500 zuhanyzó áll majd a fesztiválozók rendelkezésére.

Alighanem nagyon sokakat érdekel a fesztivál sörfelhozata is: a tavalyi, 25. jubileumra készült, nagy sikert arató, Centennial komlóval hidegkomlózott, citrusos, virágos aromájú sörkülönlegesség, immár Triplakomlósra keresztelve idén is elérhető lesz az eseményen a Dreher Classic és Hidegkomlós változatok mellett. Emellett ezúttal a Dreher Sörgyárak két másik – az eseményen korábban még nem elérhető – márkájával is megjelenik a Szigeten. Az alsóerjesztésű cseh Pilsner Urquellt nem kell bemutatni a magyar közönségnek, hiszen már régóta nagy kedvence még a gourmet fogyasztóknak is. De elérhető lesz a fesztiválköztársaságban a hazai piacon idén debütáló Asahi Super Dry is: japán elsőszámú sörét a száraz és frissítő, utóíz nélküli, úgynevezett karakuchi ízvilág teszi egyedivé, amelyet a komló és árpa alapanyagok mellett többek között a rizs biztosít.

A fesztivál egyik üzenete a környezettudatosság és a fenntartható fejlődés, amire idén a korábbinál is nagyobb energiát fordítanak a szervezők. „Célunk, hogy élhető Földet hagyjunk az utódainkra” – áll a Sziget kiáltványában.